i Love this Quotes

"I asked Allah for strength & Allah gave me difficulties to make me strong, I asked Allah for wisdom & Allah gave me problems to solve, I asked Allah for courage & Allah gave me obstacles to overcome, I asked Allah for love & Allah gave me troubled people to help, I asked Allah for favours & Allah gave me opportunities.... Maybe I recieved nothing I wanted, but I received everything I needed.".....Alhamdulillah :)

Wednesday, June 15, 2011

Iqram Dinzly Sudah Berhenti Berharap Cinta Dari Fauziah Gaos



Status teman tapi mesra yang tercetus di antara pelakon Iqram Dinzly dengan Fauziah Gous bukanlah menjadi satu rahsia lagi di kalangan warga mah pun peminat industri hiburan.

Umum sudah mengetahui mengenai keakraban mereka. Malah, Iqram Dinzly juga pernah menghulurkan cintanya terhadap Fouziah Gous tetapi ianya telah ditolak secara baik oleh pelakon yang yang berambut ikan menawan itu.

Bahananya, Iqram Dinzly mengakui pernah tidak bertegur sapa dengan wanita tersebut hampir sebulan. Bukan tidak dapat menerima hakikat tetapi apa yang dilakukannya itu adalah sekadar untuk memujuk hatinya.
Namun, menyedari bahawa persahabatan sebenarnya lebih bernilai daripada cinta, ia membuatkan Iqram Dinzly menyedari bahawa dia tidak boleh terus menunggu sehingga pintu hati Fauziah Gous terbuka untuknya. Sebaliknya, dia kini sudah bersedia untuk menjauhkan diri serta mencari cinta yang baru.

"Kami terlalu rapat dan banyak benda kalau tersilap cakap akan membuatkan satu sama lain rasa kecil hati. Saya pernah suarakan cintakan saya pada Fauziah dan dia tak dapat terima saya kerana saya kawan baiknya. Jadi, sampai bila saya harus menunggu dan rasanya kami bagi peluang pada diri masing-masing untuk bergerak bebas.

"Sampai bila kita hanya mahu berkawan rapat dan kalau dia tak boleh terima saya lebih dari seorang kawan biarlah saya menjauhkan diri daripada dia. Saya tak mahu dikaitkan dengan dia lagi kerana saya dah penat jawab persoalan orang mengenai kami. Selepas ini saya dan dia juga boleh mencari atau memilih pasangan hidup masing-masing," jelasnya kepada portal murai.com.my.

Tidak mahu mendesak Fauziah untuk menerima cintanya, kata Iqram, dia enggan kehilangan seorang sahabat.
"Cinta hilang akan berganti kalau kawan sampai bila-bila kita akan memerlukannya. Keluarga kami juga rapat dan kami memang memerlukan antara satu sama lain. Saya tak mahu merosakkan hubungan persahabatan ini," jelasnya.

Mengakui telah pun bersedia untuk mencari cinta baru , Iqram berkata, dalam tempoh 3 bulan lagi, usianya bakal memasuki 30 tahun.

"Kalau saya masih rapat dengan dia nanti orang ingat kami ada hubungan. Jadi, apabila kita dah bawa haluan sendiri, saya juga sudah boleh mencari cinta dan wanita lain pun tak keliru sama ada saya ada hubungan lagi dengan dia atau pun tidak.

"Kawan -kawan saya yang lain semua dah kahwin. Jadi, saya akan bagi tempoh untuk diri sendiri dalam tiga bulan ini sahaja. Kalau tak, saya akan serahkan kepada ibu saya untuk mencarikan jodoh untuk saya," katanya.

No comments: