i Love this Quotes

"I asked Allah for strength & Allah gave me difficulties to make me strong, I asked Allah for wisdom & Allah gave me problems to solve, I asked Allah for courage & Allah gave me obstacles to overcome, I asked Allah for love & Allah gave me troubled people to help, I asked Allah for favours & Allah gave me opportunities.... Maybe I recieved nothing I wanted, but I received everything I needed.".....Alhamdulillah :)

Thursday, June 30, 2011

19 Pelakon Popular Terajui 'Tahajjud Cinta' | Drama Tahajjud Cinta



Pengarah dan pelakon Erma Fatima, 43, mengambil langkah membariskan 19 pelakon popular dalam drama arahannya iaitu, Tahajjud Cinta (TC) untuk mendapatkan impak yang luar biasa.

Menurut Erma yang turut berlakon dalam drama itu, berdasarkan pemerhatiannya, kekangan bajet produksi tempatan menjadi faktor penghalang untuk mereka mendapatkan barisan pelakon yang popular dan berkualiti.
"Jika kita memiliki bajet yang berpatutan untuk memanggil barisan pelakon yang popular dan berkaliber, mengapa tidak saya mencuba formula tersebut.

"Saya sengaja ambil nama-nama besar dalam dunia lakonan bagi memberikan impak dan keseimbangan pada setiap watak tidak kira besar atau kecil dalam drama ini.

"Sehingga tiadanya istilah pelakon pembantu atau ekstra kerana setiap watak itu sama menonjol, penting dan saling berkait antara satu sama lain," katanya yang tidak berdepan masalah menghimpunkan pelakon-pelakon popular drama tersebut di lokasi penggambaran.

Erma ditemui pada sesi ramah mesra pelakon drama bersiri itu yang berlangsung di Sri Pentas, Bandar Utama, di sini, Selasa.

Ditanya adakah keputusannya menghimpunkan pelakon-pelakon popular itu bertujuan untuk menandingi fenomena drama bersiri popular Nur Kasih pada satu ketika dulu, katanya, sebagai pengkarya saingan utama adalah terhadap dirinya sendiri dan bukan dengan pihak lain.



"Saya langsung tiada niat untuk menandingi mana-mana drama atau pengkarya lain dengan membariskan nama-nama popular dalam drama terbaru ini.

"Sebagai pengkarya, saingan utama saya adalah diri sendiri iaitu untuk menghasilkan naskhah yang lebih baik dari semasa ke semasa kerana matlamat dan misi di sebalik karya itu lebih penting daripada soal persaingan," katanya.

TC berkisar pada isu pengorbanan dan perjuangan wanita dalam menegakkan kebenaran, hak dan reputasi mereka.

Ia memaparkan kisah dua wanita iaitu Citra Maisara lakonan Nur Fazura dan Seri (Fouziah Gous) yang berasal daripada dua latar belakang berbeza. Perjalanan hidup mereka dihujani pelbagai dugaan dan cabaran dalam memperjuangkan hak-hak tersebut.

Drama sebanyak 13 episod ini turut membariskan Fazura, Fouziah Gous, Eman Manan, Remy Ishak, Shahz Jaszle, Tiz Zaqyah, Aaron Aziz, Tan Sri Datuk Dr. Jins Shamsudin dan Neelofa.

Turut berlakon Norish Karman, Datuk Ahmad Tamimi Siregar, Dira Abu Zahar, Ziela Jalil, Azizah Mahzan, Fazreen, Heryanto, Fadhilah Mansor dan Melissa Saila.

Drama terbitan syarikat produksi Rumah Karya Citra ini akan mula ditayangkan pada 8 Julai depan pada setiap Jumaat pukul 9 malam dalam slot Zehra di TV3.

No comments: