i Love this Quotes

"I asked Allah for strength & Allah gave me difficulties to make me strong, I asked Allah for wisdom & Allah gave me problems to solve, I asked Allah for courage & Allah gave me obstacles to overcome, I asked Allah for love & Allah gave me troubled people to help, I asked Allah for favours & Allah gave me opportunities.... Maybe I recieved nothing I wanted, but I received everything I needed.".....Alhamdulillah :)

Monday, February 7, 2011

Tolong Jangan Cepat Tersentap | Control Sikit Kemarahan



mood aku kelaut lagi...tah la..aku pon tak tau...jenuh aku nak menjage hati orang..adekah ape yang aku cakap semua tu salah?? ape yang aku cakap sume untuk kebaikan kami..bukan untuk kepentingan diri...tapi selalu di salah tafsirkan...

kenkadang aku sendiri pon tak faham...ape yang die mahu sebenarnye? aku dah biase sangat jupe orang yang cepat melenting or tersentap...tapi aku still boleh sabar..boleh control...padehal aku ni lagi jenis yang cepat melenting..tapi kalau aku pon macam tu...keadaan akan jadi semakin tegang...so, aku lebih suke mengalah...aku pon malas nak gaduh-gaduh..bertekak tu sume..sebab aku lagi tak boleh sebenarnye lawan cakap ngan orang..kang aku yg terover marah...

aku plak kalo marah..abis mcm tu je..x de aku nak bawa kemarahan aku ke hari lain...bagi aku..past is past..dan aku bukan jenis yang suke berpatah balik dengan setiap ape yang aku cakap or buat...dalam erti kata lain..aku x kan jilat balik if aku dh ludah...x kirelah dalam ape perkare sekali pon..for me..peluang hanye sekali..dan tak akan ade lagi peluang kedua...so, jage lah peluang yang ade tu sebaiknye...


to him..saye tau abang curi-curi bace blog saye...saye tak pernah nak simpan ape-ape pon kemarahan kat abang..tapi tolong..for our relationship, for ur mum & for my mum...control sket kemarahan tu..jangan terlalu emo dan jangan cepat sangat tersentap..jangan terlalu ikut perasaan..pikirkan orang lain jugak..take ur time okay...

No comments: